22 mars 2011

Uppdaterat: Cirkus


Fick syn på den här affischen idag när jag var ute på ett ärende på lunchrasten. Niclas hade tänkt ta med Lovisa på Mora Träsk på söndag när jag är bortrest, men de biljetterna gick åt som smör i solsken, så veckan efter lutar det åt att vi går på cirkus. Det var hundra år sedan jag var på cirkus!

UPPDATERING: Gick för nyfikenhetens skull in och kollade på turnéschemat och cirkusen ska besöka var och varannan håla i Västra Götaland fram till påsk. Höll dock på att storkna när jag såg vad biljettpriserna låg på. Vad sägs om 340 kr för vuxna och 280 för barn, såvida man inte vill ha barnet i knät under hela föreställningen (2 h och 10 min), då kostar det bara 80 kr. Alltså, är det bara jag eller är det någon annan som tycker att dessa priser är lite att ta i?
Förstår att de måste ha intäkter som täcker löner, utfodring av djur, bränsle och dylikt, men det är nästan löjligt att det ska kosta nära på tusen spänn för en familj på två vuxna och ett barn att gå på cirkus.

2 kommentarer:

Familjen Åhlander sa...

Det lät spännande. Jag känner doften av elefant när någon säger cirkus. Hmm.

Carma sa...

Det lät verkligen kul men ack så dyrt.