28 februari 2011

Ny barnvagn

Till nästa knodd vill jag ha en vagn där barnet är vänd mot mig i sittdelen, därav orsaken till varför vi skulle sälja vår gamla vagn. Jag har kikat på en Bugaboo Cameleon men tycker det är rent ut sagt hål i huvudet att köpa en vagn för 13 000! Man kan få en begagnad BIL för de pengarna.

Niclas bror Kristoffer reser ju rätt mycket i sitt jobb och har sen årsskiftet jobbat på östkusten i USA, varpå jag kom på den briljanta idén att han skulle få köpa en vagn till oss och ta med hem. En ny vagn ligger på ca 1000 dollar, och på Craigslist.com (USA's motsvarighet till Blocket.se) hittade jag en vagn för 500 dollar, ca 3400 kr. Vagnen är endast 1,5 år gammal och inte använd mycket då ägarna fick barn tätt och var tvungna att köpa en dubbelvagn.

När Kristoffer var ute på en roadtrip förra helgen var han uppe i Raleigh och hämtade och pröjsade för vagnen och idag kom den hit! Den klarade resan över Atlanten utan större blessyrer, det var en bygel som blev lite skadad. Man hade kunnat undvika det genom att ta knäppa loss bygeln, men det tycker jag var för mycket begärt för en 30-årig singelkille som inte ens hållt i en barnvagn förut. Jag är bara impad över att han kunde fälla ihop allt på ett korrekt sätt!

Det må vara lite tidigt att redan ha köpt vagn, men vi vet ju inte när Krille kommer jobba i USA igen så därför slog vi till!



Den kan inte har varit använd mycket,
till och med piggarna på däcken sitter kvar!

Only in America! En lång varningstext där det
bland annat står att man måste "wear the wrist band
at all times!" Mmmm, eller hur.......



Förutom chassi, liggdel och sittdel ingick myggnät, regnskydd och adapter till bilbarnstol.

Stort tack, Krille!!!!!

8 kommentarer:

Kris sa...

Vassego!
Som stolt farbror, tillika singel 29-årig (inte 30!) singel trodde man ju i sin enfald att bygeln kunde fungera som bra bärhandtag för flygplatspersonalen, men icke... Jaja svärfar din kan säkert komma på en bra lösning o fixa problemet som kanske håller i ett par timmar eller så :)

Kris sa...

Jag tycker att jackan till Lovisa nästan är värt ett eget inkägg eller foto också. Den var ju skittuff!

Albinssonskan sa...

Förlåt, 29-åring....

Inlägg om jackan kommer, inte för många inlägg per kväll! :-)

Emma fd. vikarie sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Albinssonskan sa...

Emma:
Först och främst vill jag klargöra att jag också tycker att Lovisa har världens goaste fröknar, de är guld värda. Jag anser inte att jag genom mitt inlägg "kastat skit" på dem utan bara uttryckt min besvikelse över att vagnen gått sönder.
Förklara gärna var du menar med "skriva vad som helst på internet".

Dessutom har Niclas pratat med personalen under dagen och problemet är löst. Så inga hard feelings.

Emma sa...

Jag menar inte att heller något elakt, men det låter som du menar att personalen bara skulle strunta i att vagnen var trasig och hoppas att ingen märker det. Skönt att det har löst sig i alla fall. Jo, det jag menade var att vissa saker kanske man ska hålla för sig själv och inte dela med sig med hela världen innan man har rett ut vad som egentligen har hänt. (Nu är det här ett dåligt exempel, eftersom det inte var så extremt.) Men du förstår säkert mad jag menar.

Albinssonskan sa...

Jag hoppas inte det var så i alla fall. Det som antagligen var, var väl att när vi blev ombedda att ta hem vagnen så hade väl personalen annat att göra än att informera oss. (Ta hand om 38 illbattingar, bland annat. ;-)
Inser nog att jag skrev inlägget lite förhastat och att vi skulle pratat med dem först.

Det jag inte insett förrän nu är nog att det inte bara är "närmast sörjande" som läser bloggen......
Ha det gott!

Emma sa...

Haha precis.
Skönt att du inte missförstod mig
och kul med en, annars, rolig blogg ;P