14 februari 2011

Alla hjärtans dag


Lovisa har haft en hostig och rosslig natt. Framåt morgonen ropade hon på Viggo och yrade.
Nu när vi ätit frukost är hon något piggare. Hon pusslar samtidigt som Pippi går varm i DVD-spelaren.

Idag är ju som bekant Alla hjärtans dag och för en stund sen ringde Niclas och fick mig att gå en liten runda i huset som slutade vid en upp-och-ner-på-vänd sockerlåda som vi har i vardagsrummet. Där under låg ett paket! I paketet fanns "One more slice" av Leila Lindholm. Jag har redan utsett några recept som jag bara måste testa.

Lovisa tyckte nog det var lite märkligt att jag hade fått paket. Hon frågade:
-Har du fått paket av?
-Jag fick en kokbok av pappa!
-En kokbok! Va snäll pappa är!

Och det håller jag ju givetvis med om! Puss

1 kommentar:

Kris sa...

"Yrade om Viggo"?
Jag tror bestämt att hon så här på alla hjärtans dag visste precis vad hon talade om. Kärlek i unga år... Annat än att sitta här som ungkarl och fylla 30. Haha!