24 februari 2011

En ny vän


Jag har fått en ny vän och jag tror att vänskapen kommer hålla i sig länge.

Vi har införskaffat en inspelningsbar digitalbox. En helt ny värld har öppnat sig. Tänk bara att kunna trycka på paus mitt i ett program för att går ut i köket och hämta mer dricka, gå på toaletten, gå ner i tvättstugan eller det bästa av allt, kunna spola förbi reklamen!

Jag har redan lagt in mina favoriter i inspelningslistan, program som man i normala fall missar för att man är ute på annat eller helt enkelt prioriterar bort eftersom man vill göra viktigare saker än att sitta framför dumburken. Helt klart kommer det inte kännas lika tråkigt att ligga hemma och vara sjuk, när man har en hel guldgruva med TV-program att välja och vraka bland.
I inspelningslistan just nu finns filmen Slumdog Millionaire som säkert kommer avverkas till helgen. Någon som sett den?

Varför i herrans namn skaffade vi inte detta tidigare?

1 kommentar:

Neda sa...

Jag tyckte att den var väldigt bra! Många magiska scener med vackra färger, men även många tankeställare och hemska scener där man nästan får blunda. Blir intressand och se vad du tyckte. :-)
Ha en trevlig helg!