21 februari 2011

Veckans barn


Denna veckan är Lovisa "veckans barn". Ja, hemma hos oss är hon ju alltid veckans barn, men detta gäller på dagis. I fredags fick vi hem en tygpåse med en lapp där det stod att barnet skulle ta med sin favoritleksak och sin favoritbok. Vi frågade Lovisa vilken leksak som var hennes favorit och enligt henne är alla hennes leksaker hennes favoriter. Det föll till sist på de mjuka godsakerna; kanelbullarna, punschrullarna och lussekatten. Glassarna fick hänga med också!

Dessa saker får nu i veckan ligga i ett tittskåp i barnens ögonhöjd i korridoren och så får barnet visa sina saker. Det var en stolt Lovisa som visade mig skåpet idag när jag hämtade. Hon var nog mest stolt över att hon var med på bild! Mitt mammahjärta smälte.......

6 kommentarer:

Jennifer Ellinge sa...

Vilken mysig idé! Och kanelbullarna och dammsugaren känner jag igen. Senast vi var i leksaksaffären ville Milou ha den STORA dammsugaren. Den kostade "bara" 429 kr...

★Bauti sa...

Vilken kul ide.

Familjen Åhlander sa...

Det var ju en jättekul idé! Ska jag framföra till dagis här när Siri börjar. Alltid bra att få känna sig uppskattad som barn.

Konstigt att hon valde punschrullen eller?.. ;-)

Anonym sa...

Vilken kul ide.Det ska jag säga till dom på Rullan i morgon.Jag förstår att hon var stolt kram Boel

Kris sa...

Tycker mig se en trend här. Leksaksbakelser och "Castor bakar"...

Unknown sa...

Men vilken rolig idé!! Måste tipsa vår förskola om detta!
Kramen