17 februari 2011

Feasgar math


Nu när det är grått, trist och inte minst kallt ute är det alltid kul att ha nånting att se fram emot. Därför har jag slagit på stort och bokat en resa till Edinburgh. Först hade jag tänkt att ta en tur till London, men eftersom svärföräldrarna var i Edinburgh förra helgen och bara hade gott att säga om staden tänkte jag att Skottland är värt ett besök. Med mig som resesällskap tar jag min kära mor, sist vi var ute och reste på tu man hand var när vi var på Kreta 2000.

Ryanair flyger från Säve till Edinburgh och vi får betala 740 kr per person, inklusive skatter och avgifter. Vi har dessutom betalat ett par hundralappar extra för att få checka in en väska som får väga lite mer. (=mer shopping)

Vi reser i slutet av mars och är borta en helg och nu återstår bara att kolla in vilka affärer som måste besökas. Har redan kollat ut en klänning som ska bli min...... Bild kommer senare!

Någon som varit i Edinburgh?

PS: Feasgar math betyder god eftermiddag på skotsk gaeliska

4 kommentarer:

Jennifer Ellinge sa...

Åh, vad roligt! Då måste du berätta massor om resan sen! Jag har alltid velat åka dit (men det blir ju alltid London av någon anledning!). Åker ni fre-sön? Har ni bokat hotell? (annars tror jag att ni kan köra på Priceline även där).

Albinssonskan sa...

Vi åker fre-mån. Flyget går svintidigt på måndag morgon men vad jag förstår ligger inte flygplatsen så långt utanför stan som exempelvis Stanstead.
Jag var faktiskt inne på Priceline, men jag fegade ur. Jag vill nog veta vilket hotell jag bokar, det kändes lite som "grisen i säcken". (Även fast man skulle kryssa i område, pris och antal stjärnor) Nästa gång ska jag vara modig! :-)

Försökte slå ditt pris på 1700 kr, men det gick inte. Vi hamnade på totalt 1900. ;-)

Anonym sa...

Vad kul att åka med mamma .Maria och jag var ju på GranCanaria i höstas.Det var jättemysigt

Anonym sa...

I feel this is among the most important information for me.
And i'm happy reading your article. But should commentary on some normal things, The web site taste is ideal, the articles is truly nice : D. Excellent task, cheers

Here is my homepage; online clock.