06 februari 2011

Bio


I eftermiddags tog vi oss en utflykt in till stan för att gå på bio; "Var inte rädd, långa farbrorn!" stod på agendan. Det var Lovisas första gång på bio och hon satt som förstenad i 45 minuter. Det var bara den lilla handen som rörde sig upp och ner ur popcornskålen. Det blev succé, så detta gör vi gärna om!

Lovisa har den senaste veckan ratat kvällsvällingen. Vi har gett den till henne, men hon har inte druckit den. Ikväll frågade jag om hon vill ha välling och det ville hon. Jag frågade sen om hon tänkte dricka vällingen men då skakade hon på huvudet. Tydligen ska den bara stå bredvid sängen. Snacka om rutiner..... Så vid nattningen ikväll gjorde jag bara iordning välling på en deciliter, men då fick jag höra att det var alldeles för lite välling. Järnkoll!

2 kommentarer:

Kris sa...

Klockrent!
Hade de inga såna där kuddar barnen kan få sitta på för att komma up en bit?

Den rytmiska handrörelsen till popcornskålen har hon ärvt från sin far. Gäller för övrigt alla skålar/påsar innehållande godis/snacks.

Farbror Krille

Anonym sa...

Jag äter ju bara grönsaker nu för tiden. fast just den rörelsen är nog svårt nedärvd i rakt nedåtstigande led från Ingvar. /niclas