29 oktober 2013

J - som i Jogga

Jag är en periodare. Jag joggar bara på sommaren har jag märkt. I somras blev det väldigt koncentrerat till juli och augusti då jag tränade inför Midnattsloppet. När det väl var över lade jag joggingkläderna på hyllan och har inte löpt en meter sen jag sprang över mållinjen på kvällen den 24/8.

Jag kanske skulle ändra på det nu. Jag har en reflexväst och jag har inga dåliga kläder. Vad det är som saknas? Tja, motivationen att ge sig ut i 5 grader och snålblåst jämfört med att ge sig ut en ljummen sommarmorgon med fågelkvitter...
Dessutom har jag rätt  höga krav på mig själv. Om jag inte löper fem kilometer på en viss tid och om jag gud förbjude skulle till att gå på jogginturen blir jag irriterad och tänker att jag lika gärna kan skippa allt vad jogging heter. Och det faktum att jogging är en färskvara slår jag ur tankarna!
Så jag kanske ska sänka ribban och intala mig att jag ska ut och promenera och börjar jag springa är det en bonus!

Så mitt mission just nu är att komma ut i alla fall någon gång i veckan. Och dessutom är nya dojor ett måste!

2 kommentarer:

Villa Ell sa...

Det är väldigt lätt att tappa suget att gå ut nu... Frusen in i märgen efter första steget utanför dörren!!
Sänk kraven tycker jag, det viktiga är ju faktiskt att komma ut och inte hanma i soffan ;-) Jag går gärna pw riktigt snabbt nu på hösten då jag har känsliga luftrör med astman!
Blir lika svettig av det!!!

Vi klarade oss också från stormen, fast det blåste ju en heldel, det ven rätt bra!

Kram Sandra

Anonym sa...

Säg som det är Jossan, när du inte kunde hänga med en halvskadad 58-årig gammal gubbes tempo över 8,5 km så blev du knäckt och gav upp din löparkarriär.