15 oktober 2013

B - som i Blogg

Jag startade min första blogg för sex år sedan, då var det bara en handfull som visste om adressen och det var väldigt glest mellan inläggen. Sen när Lovisa föddes och jag var mammaledig ville jag skicka bilder till mina föräldrar, svärföräldrar och andra släktingar och då blev en blogg en bra plattform för just det ändamålet.

Till en början var det Lovisas blogg och det handlade enbart om  henne. Men ju äldre hon blev desto mer började jag skriva om annat, inte bara sånt som hade med barn och mammarollen att göra. Därför ändrade jag namnet till just Albinssonskan.

Jag bloggar inte i samma utsträckning längre. Tyvärr. Mest för att jag inte hittar tiden till det, men också för att jag hittat andra kanaler som är snabbare; exempelvis Instagram. Men egentligen är det ju mer värt att använda bloggen för den blir ju lite som ett arkiv. Det är kul att titta tillbaka i arkivet och hoppas att även tjejerna kommer tycka det. Detta är ju lite som deras album.

Jag har aldrig haft ambitionen att bli någon storbloggare som skriver flera inlägg varje dag eller att "sälja min själ till djävulen" genom att lägga ut sponsrade inlägg. För tro mig, även den här lilla bloggen har fått erbjudanden om att skriva om rabattkoder till webbshoppar, få erbjudanden om att prova på diverse produkter. Det är jag inte intresserad av.

Nej, den  här lilla bloggen är främst till för mig, eftersom jag gillar att skriva. För tjejerna som senare i livet kan ha den som minne. Och för släkt och vänner som kan följa med i vår vardag. Kommer det sen andra besökare längs vägen är de såklart också välkomna!


1 kommentar:

Villa Ell sa...

Ibland få rman verkligen bloggtorka!!! Men bokstavsutmaningen har varit rolig!!!
Du, jag kikar in här också, det är så enkelt att gå in och läsa och sen tänker man att man ska kommentera, då din blogg blir uppdaterad på min sida!!!

Kram Sandra