14 oktober 2013

A - som i Arne



Arne, det var min morfar. Det känns konstigt att skriva "var" för på nåt sätt är han ju fortfarande min morfar även om han inte finns med oss längre.

Jag tänker på honom så gott som varje dag. Ibland ledsna tankar över att han inte länge lever, att han blev sjuk, att tjejerna inte fick lära känna honom som jag själv minns honom från min barndom.
Men oftast tänker jag på vilken "go gubbe" han var. Hans dåliga skämt, hur han älskade sitt växthus, när vi åkte slalom, när vi var på Rhodos, att han tyckte om ostbågar. Jag kommer exakt ihåg hur han såg ut och vad han sa när han berättade för mig och brorsan att vi fått en lillasyster.

Idag kära morfar, skulle du fyllt 79 år. Har tyvärr inte möjlighet att besöka dig i minneslunden utan tänder ett ljus för dig hemmavid ikväll.

Du saknas oss!

Inga kommentarer: