20 oktober 2013

F - som i Fikabesök

natt slog jag till med sovmarathon. Somnade först en sväng i soffan innan klockan visat 19.30. Somnade sen vid Agnesnattning för att därefter direkt förflytta mig till min egen säng. En soft lördagkväll, minst sagt.

Så när Agnes väckte mig imorse med en dansk skalle var jag för en gångs skull utvilad och "färdigsoven". Satte en bulldeg eftersom vi väntade fikabesök i form av kusiner och svägerska. Och givetvis när det ska komma en hemkunskspslärare och käka bullar misslyckades jag med degen, men det färdiga resultatet blev godkänt, om än lite kladdigt på vägen dit...

Lovisa och kusinerna bjöd på show, en väldigt spontan och improviserad sådan...



I skrivande stund står N i grytorna. Det vankas kålpudding!

1 kommentar:

Emma sa...

Snygg Erik är i son outfit!!!:) hahhaa. Keyboardisten:)