16 oktober 2013

C - som i Chicago

Efter studenten åkte jag som au pair till USA och hamnade hos en familj utanför Chicago och efter det året var jag hemma i tio månader för att sen resa tillbaka för att plugga.

Under mina år i USA:

- Fick jag en massa nya kompisar
- Lärde jag mig engelska flytande
- Hade jag hemlängtan som övergick till en ångest att jag inte ville resa hem
- Var jag på konserter och sportevenemang
- Slet jag mitt hår över bångstyriga barn som gjorde livet surt för mig
- Hade jag  kul med samma barn
- Övergick jag från att se chips som fredagssnacks till att ha det till lunch
- Gick jag på krogen med falskleg innan jag fyllt 21.
- Gick jag på bio flera gånger i veckan
- Fick jag och en kompis lift bak i en polisbil istället för att ta taxi.
- Förlorade jag mitt tålamod gällande bilkörning pga alla idioter i trafiken
- Simmade jag med stingrockor på Cayman Islands
- Åkte jag skidor i Vail, Colorado
- Spelade jag enarmad bandit i Las Vegas
- Flög jag propellerplan från Las Vegas till Grand Canyon
- Bilade jag till Memphis två gånger och besökte Elvis Graceland
- Var jag  på Disney World i Orlando
- Firade jag spring break i Daytona Beach och Palm Beach, Florida
- Var jag med i Lux Corona, en sånggrupp som uppträdde runtom i Chicago med luciatåg
- Bodde jag inneboende i en lägenhet downtown med basketplan i vardagsrummet
- Bodde jag inneboende hos en svensk/amerikansk/indisk familj
- Blev jag stoppad för fortkörning tre gånger, men fick bara böter en av gångerna
- Förklarade jag för ovetande personer att Sweden och Switzerland INTE är samma sak
- Fick jag frågan om vi har mikrovågsugnar i Sverige, om Sverige ligger nära Chile.
- Tog jag examen från MacCormac College och fick stipendium för att plugga vidare på Loyola University. (Men som senare rann ut i sanden och jag kan inte säga att jag grämer mig för det för om jag rest tillbaka till USA hade jag nog med största sannolikhet inte träffat Niclas och vi hade inte fått våra två fantastiska tjejer).


Huset jag bodde i när jag var au pair och min egen Jeep Cherokee!

Inga kommentarer: