20 november 2012

Melodifestivalen 2013

Då börjar det blir klart vilka artister som skall uppträda i nästa års upplaga av långköraren Melodifestivalen. Jag är ju egentligen ett fan av detta spektakel, men har börjat tycka att det på senare år är en väldigt utdragen process med deltävlingar hit och dit, andra chansen, final, eftersnack, kupper, spaltmeter i pressen om troschocker och annat värdelöst vetande.

Men så i våras satt vår då 3,5-åring klistrad för att titta när "flickorna och pojkarna sjunger" så vad passade inte bättre än att jag gick och köpte biljetter till Scandinavium den 9/2? Vi mjukstartar med att gå och titta på genrepet kl 14 på eftermiddagen, det gäller ju att inte gå för hårt ut i början. Och så kan vi sitta bänkade framör TV'n på kvällen och ropa i mun på varandra att "nu kommer en jättebra låt"!

Igår släpptes det vilka artister som kommer till Göteborg och det blir följande:
Joacim Cans - hårdrockskille som varit med Körslaget. Och Dobidoo....
Anton Ewald - Vem sa du?
Sean Banan - Kul att se vad han kan bjuda på för låt som sätter sig som klister i hjärnan. Skoj för den yngre publiken. (Säger hon som har Sean Banan i sin jogglåtlista på Spotify.....)
Rikard Wolff - Sorry, han är ingen sångare i mina ögon. Han kommer alltid att vara Zack i skinnställ som ligger och vältrar sig på en gravsten i filmen Änglagård.
Erik Segerstedt & Tone Danli - Kul för Erik att komma in i det riktiga rampljuset och inte bara i Bolibompa. Tone är väl tjejen som sjungit duett med Saadepojken?
Felicia Olsson - Ytterligare en okänt namn som antingen kommer glömmas bort eller spelas på radio tre gånger i timman efter avslutad melodifestival.
Pernilla Wahlgren, Hanna Hedlund, Jenny Silver - Nya Kicki/Bettan/Lotta fast i snyggare förpackning? Otippad trio som man kanske ska hålla ett extra öga på.
Louise Hoffsten - Gäsp. Ingen favorit hos mig, men man kan ju alltid ändra sig.

Så i februari är det jag och Lovisa som får ta på oss varsin fjäderboa och bege oss till Scandinavium! Riktigt kul att man nu kan börja göra sådana här saker tillsammans med Lovisa. Tänk sen när hon blir ännu äldre och vi kan åka på shoppingtripp till London. Och sen efter det är man pinsamma morsan...


2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var inget höjdarstartfält... Kul att du och Lovisa ska gå! Kommer du ihåg när vi var där för några år sen och Christer Sjögren sjöng "I love Europe"? Tror tyvärr att det var där och då jag bestämde mig för att det här med melodifestivalen inte var något för mig längre.

Villa Ell sa...

Njae jag är väl ingen melodifestival fan, som du säger en lååång process! Vi brukar titta, tillsammans med våran vänner och barn, ja tv:n är på iaf och vi kan snegla och umgås!!

Det blir väl jätteroligt att ta med Lovisa dit :) hahaha pinsamma perioden med mamma, dyker upp då å då och han är ju åtta nu!!!

Ha en fin dag
Kram