04 november 2012

Fisketuren som blev en Skåneweekend

Tidigare i veckan berättade Niclas att han fixat barnvakt för tjejerna eftersom han och jag skulle ha en mysig helg på tu man hand. Jag som älskar överraskningar började genast fantisera om fluffiga lakan, hotellfrukost, sovmorgon och att få klä upp sig.

Framåt onsdag började Niclas hinta om att helgen bestod av nån form av aktivitet och om jag var nyfiken kunde jag gå ut i hallen och se mig om efter en ledtråd. Ute i hallen stod ett fiskespö. Jag såg framför mig en fisketur med en fiskebåt som tog sig fram i piskande regn på guppande vågor i novembermörkret. Romantiskt. Not!
Jag protesterade lite (eller kanske ganska mycket när jag tänker efter) och frågade varför jag skulle med på något som för mig är totalt ointressant. Jag skulle ju aldrig boka in Niclas på ett scrapmarathon till exempel. Besvikelsen blev total när han sa att vi inte fick glömma att ta med sängkläder. Bye bye fluffiga lakan!

På fredag kväll fick jag en halv minut på mig att titta i Niclas väska vad han packat och jag kunde andas ut när jag såg att han packat ner skjorta och kavaj. Inte ett Craftunderställ så lång ögat kunde nå! Kanske skulle det bli fason på den här helgen ändå?
När jag på lördag morgon ställde in min väska i bagageluckan på bilen ser jag ett bylte av regnjackor, tjocktröjor, överdragsbyxor och det där jäkla fiskespöet!

När vi vinkat av tjejerna hos farmor och farfar satte vi av söderöver. Och när vi passerat avfarten till Varberg kunde jag andas ut en smula. Det skulle inte bli en fisketur till Fladen med en räktrålare.

Istället blev det en väldigt mysig och avkopplande helg i Skåne. Först lite shopping och lunch i Helsingborg och därefter incehckning på Grand Hotel Dahlberg i Mölle. För att summera helgen i korthet: tupplur, sol, höstfärger, champagne, bubbelbad utomhus, fyrarätters middag med goda viner, gin och tonic, skratt, sömn, frukostbuffé.

En väldigt lyckad helg med den bästa man kan tänka sig!

Inga kommentarer: