30 november 2012

Hennes & Mauritz i Allum

Idag for vi iväg till Allum, tjejerna och jag. Dels för att inhandla några band på Panduro för att kunna pimpa färdigt advenysljusstaken. Men också för att köpa de sista paketen till Lovisas paketkalender.

Vi travade iväg till H&M för att köpa diverse krimskrams. Eftersom Lovisa var med gick jag fram till expediten i kassan och frågade om en påse.

Jag: -Hej, jag ska köpa presenter till en paketkalender men min 4-åring är med mig så jag undrar om jag kan få en påse att lägga sakerna i så hon inte ser vad jag ska köpa?
Snorkigt affärsbiträde: -Nej, vi kan inte lämna ut påsar.
Jag: -Nähä? Varför då?
Snorkig expedit: -På grund av säkerhetsskäl.

Här skulle jag ju givetvis sagt att jag faktiskt inte skulle smussla i missiler eller Plutonium utan bara glittriga hårspännen och Hello Kitty-trosor. Så idag blev det inget inhandlat på HM.

Ja, man upphör ju aldrig att förvånas. Istället gick vi till Lindex där de tydligen inte har sån rigorös säkerhetspolicy. Där fick vi gladeligen en påse!

Inga kommentarer: