26 november 2012

Burleskafton - En minst sagt intressant sådan!

Burleskklubb var det, ja.... Var ska jag börja? Kanske ska börja med att skriva att det var en trevlig och mycket intressant kväll. Mycket att titta på, vilka kreationer, vilka utstyrslar! På något sätt kändes det helt ok att stå i ett hörn och peka på folk utan att de brydde sig nämnvärt. Männen var klädda i uniformer, frackar, kostymer med blomma i knapphålet, äppelknyckarbyxor med hängslen. Fyra-fem män var till och med klädda som kvinnor! Festligt!

När det gällde kvinnorna var det en salig blandning. 1700-talskreationer med matchande peruk, korsetter, tyll, pinuppor á la 50-tal, nätstrumpor, pillerburkar (hatten då alltså!), lösögonfransar, rött läppstift. Jag själv hade på mig en 50-talsinspirerad svart klänning och vita handskar; lite präktig hemmafru helt enkelt! Haha!

Kvällen startade med en modevisning av såväl herrkläder, korsetter och 50-talsklänningar. Därefter drog burlesknumrena igång där fokus låg på att visa modet från olika årtionden med start på 1890-talet och upp till 2000-tal. Många av numrena hade en humoristisk ton och man fick sig många skratt. Det var tjejer (och en man) med mer eller mindre kurvor som uppträdde. Kändes positivt att alla inte var stöpta i samma form, utan att alla accepteras precis som de är!

Man skulle väl kunna säga att det rör sig om stiptease men inte fullt ut utan de som väljer att klä av sig och visa brösten har ändå skydd, eller ska man säga pynt, som täcker bröstvårtorna.

Det var minst sagt en intressant kväll med många skratt och mycket att titta på. Stället stängde kl 03.00 men den här småbarnsmorsan tackade för sig när showerna var slut vid 01.30 och tog sällskap med Mia till Linnéplatsen där jag hoppade på spårvagnen mot svärföräldrarna där jag och Agnes inkvarterat oss för natten.

Så detta var andra helgen i rad där jag inte varit i säng förrän efter 02.30. Nu får det vara slut med att ränna uppe om nätterna. Ett tag i alla fall. Till helgen är det första advent, då blir det familjetid på hemmaplan och läggdags i rimlig tid, man är ju liksom inte 23 längre....

(Ni får hålla till godo med bilderna från min iPhone, lite suddigt och rött!)



Svärfar vet vad man vill ha bredvid sängen när man kommer hem mitt i natten. Ett gigantiskt stort glas med mineralvatten!

2 kommentarer:

Addis och Leif sa...

Vad bra att du hade kul! Då kanske du hänger på nästa gång också? ;)
Kram

Villa Ell sa...

Vilken rolig kväll :-)
Vad fin du är, och tacksamt med ett glas vatten haha...

Ha en härlig måndag