25 maj 2011

Vårt lilla bi!

Idag var det dags för den årliga sommarfesten på dagis. Direkt efter jobbet stack jag hem och packade fikakorgen och därefter kom svärföräldrarna och vi gick i samlad trupp till dagis där det bjöds på cirkusföreställning! 

I entrén satt fyra stiliga pojkar och tog inträde och i utbyte fick man varsin biljett som barnen så fint hade ritat. 

Först var det de mindre barnens tur att sjunga några sånger.  De hade fått klä ut sig till vad de ville och Lovisa gestaltade dagen till ära ett bi. Tillsammans med några av fröknarna leddes barnen ut i den stora salen där alla föräldrar satt på rad. Några barn började gråta så fort de såg sin mamma eller pappa och sprang in i deras famn. Lovisa tittade och tittade efter oss och när det var helt tyst skrek hon: "Min Faaaaaaaaaaaarmor, min farmor" med en glad stämma och vinkade frenetiskt med armarna. Sen fick hon syn på Niclas och ropade "Pappa, jag har målat mig i ansiktet!" Man kan säga att den lilla damen inte har något emot uppmärksamhet.......

När de små barnen sjungit klart var det de större barnens tur att visa sin cirkusföreställning. Det var hästar, kaniner, lejon, motorcykelåkare och en jätteduktig clown!


Lovisa i sin biutstyrsel
Lovisas tur att spela på trumma och det
gjorde hon med besked!!
Efteråt var det gemensam fika och barnen fick
popcorn i strut, precis som på cirkus.
På väg hem efter en lyckad eftermiddag på dagis!

2 kommentarer:

Mormor Ann sa...

Sötnosen klär alldeles förträffligt i gulsvart

Anonym sa...

Ett sådant charmigt och sött litet bi. :-)
Kram Carina