03 maj 2011

Potträning

Lovisa har fram till ett par veckor sedan inte intresserat sig nämnvärt för att sitta på pottan eller toaletten. (Pottan har aldrig varit någon favorit för den delen) Men så hände nånting. Helt plötsligt skulle hon vara "stor tjej" och ha trosor istället för blöja. Hon har pratat om att vissa flickor på dagis inte har blöja och då ska inte hon ha det heller.

Det har varit blandade framgångar och det har skett en olycka lite då och då trots att vi med jämna mellanrum frågar om hon måste gå på toaletten. Men så för någon vecka sedan introducerade vi klistermärken för Lovisa, efter varje lyckat toalettbesök får hon välja ett klistermärke som hon får klistra på en bit papper som finns i badrummet. (Tack för tipset, Suss!) Hon är verkligen jätteduktig och är hur stolt som helst! Idag hade hon till och med vilat på dagis utan blöja.

3 kommentarer:

Mormor Ann sa...

Duktig tjej!!

Carma sa...

Verkligen duktig tjej! Nellie är fortfarande inte intresserad men hoppas på en vändning i sommar när det är lättare att springa omkring utan blöja.

Eleonor sa...

Vad skönt att höra att det är någon mer som har haft kramper. Min läkare sa att jag skulle vänta och se vad som händer och jag har inte haft några kramper igen och det är ju skönt. Plus att han sa att det händer oftast att man kan få kramper i andra trimestern.
Så det måste vara växtvärk gånger tusen.. =)
tack för uppmuntrande kommentar! Nu vet jag att jag inte är själv! Kram