12 maj 2011

Kittade för kvällens festligheter

Ikväll ska vi på kalas så på lunchen var jag ute och handlade lite smått och gott till mig och Lovisa. Jag har spanat på en blus på Lindex ett bra tag nu, och idag äntligen, slog jag till! Skärningen passar bra till en gravidmage, dvs den tittar ut mellan volangerna. Frågan är bara om blusen kommer vara poppis efter att bebisen tittat ut, när man inget annat vill än att dölja degmagen......

Till mamman



Till flickebarnet
Lovisa fick en kofta, något som hon inte har i överflöd. Kom och tänka på en ursöt klänning i stl 98 som jag köpte på REA för 29.50 när Lovisa drog storlek 74 (det är ett tag sen) Äntligen kommer den till användning efter att ha hängt i garderoben hur länge som helst.

Dessutom fick hon ett par blommiga tygskor, ska man vara kalasfinpassar det inte så bra med svarta gympadojor eller Crocs. Hade jag fått välja hade det blivit ett par marinblå tygskor, men sandalmodellen jag tittade på fanns bara i blommigt och rosa........

Börjar bli lite less på vissa affärers utbud. Jag skulle köpa hårspännen till Lovisa, men det fanns bara med glitter, hjärtan och Hello Kitty på. Dessutom bara i rosa och lila. Så om nån ser marinblå eller röda enfärgade hårspännen får ni gärna hojta till.

Inga kommentarer: