22 maj 2011

Göteborgsvarvet

Igår var jag och Lovisa ute på ett riktigt äventyr. Vi började med att åka tåg från Lerum in still stan. Där gick vi i några affärer innan det var dags för lunch. Lovisa fick pannkakor med svarta oliver som hon plockade från min sallad. Intressant kombo. Vi kunde inte valt ett bättre ställe än Dahl´s Bakeshop att luncha på, det låg precis utmed slingan som alla göteborgsvarvslöpare sprang. Medan vi satt och mumsade sprang täten förbi och det fick FORT!

Vi stod utmed kanten ett tag och hejade på alla duktiga löpare. Sen tog vi en promenad till Göteborgshjulet och tog en tur och tittade på utsikten. Det började med att hjulet stannade med oss högst upp. Yikes! I vanliga fall har jag inte svindel, men detta var baske mig högt!

Efter en mysig mamma-dotter-dag på stan tog vi tåget hem igen och styrde därefter kosan till Sandared där det vankades grill hos mamma och pappa.

Kolla in videosnutten här nedan!!







1 kommentar:

Familjen Åhlander sa...

Underbara lilla söta pinglan...
Jag hade sprungit som en vind om någon hade hejat så bra på mig :-)