28 maj 2011

Det tar sig......

 ÄNTLIGEN! Sängen är borta och står där den ska stå, i sovrummet och inte i matrummet.


Niclas har åkt till Prag med farbror Krille så jag och Lovisa invigde vårt nya sovrum. Jag var så trött igår så jag somnade medan jag läste godnattsaga för Lovisa och vaknade inte förrän 23.20.
Några bilder på sovrummet när säng, byrå och klädskåp är på plats. Det är en del saker som saknas fortfarande, bla sänglampor (elen är inte inkopplad än) fönsterlampa, hylla på väggen och lite allmänt "piff".

Överkastet från Gripsholm fick följa med hem i torsdags.



 Innan vi köpte skåpet hade vi tagit mått så att det säkert skulle passa. Igår när jag sitter på jobbet ringer Niclas och säger att skåpet inte går upp på övervåningen! Han och Krille hade testat ett otal varianter men icke. Som tur var var snickarna hemma igår och fixade till ett dörrfoder så det krävdes fyra vuxna karlar att baxa upp skåpet på övervåningen. Kan väl konstatera att möbler som tillverkades på 1910-talet var gedigna.....

3 kommentarer:

Anonym sa...

så snyggt. Skåpet är en riktig höjdare

Kris sa...

Har fortfarande ont i ryggen av konkandet! Tur att det finns pilsner som stillar smärtan... /Farbror

Anonym sa...

Hej!
Om du skulle vilja sälja ditt överkast, hör av dig till elinnygren@hotmail.com