15 maj 2011

Ganska slapp söndag

Idag innan klockan var halv tio puttrade vi iväg till Viggo för lite lek så att Niclas skulle få snickra i lugn och ro. 
Kidsen och morsorna traskade iväg till lekplatsen och precis när vi kommit dit öppnade sig himlen och det kom världens hällregn. Så vi gick hem igen som fyra dränkta katter.

På eftermiddagen tog Lovisa för ovanlighetens skulle en tupplur på två timmar. Under tiden försökte jag kurera min förkylningen genom att krypa ner under en filt i soffan och titta på riktig trash-TV som jag spelat in till regniga dagar (alltså dagar som denna). Blev inte friskare från förkylningen men fick i alla fall titta på program som skildrade heroinmissbrukare, hysteriska mammor med barn som tävlar i skönhet, samt en mordrotels arbete i Miami. TV-program helt i min smak!

Samtidigt på övervåningen svor Niclas upp taklister, men gav upp samtidigt som svordomarna tog slut. Är jättestolt ändå över min snickargubbe!




Är nyss hemkomna från vallokalen. Vi sladdade in dryga 40 minuter innan stängning. Plikten kallade.

Inga kommentarer: