25 maj 2011

Uppdatering på renoveringsfronten

Målaren har plockat ihop sina pinaler men kommer hit en sväng imorgon för att stryka sovrumsgolvet en sista gång. Sticker man in huvudet där för länge i nuläget kommer man nog ut hög som ett hus. Undrar om målaren verkligen använder munskydd.....
Han har satt mikrolit i hallen och två av sovrummen, spacklat och målat väggar och lister. Färgen i hallen är beige-gråaktig och bryter fint mot de vita listerna. Mycket nöjd! Färgen i Lovisas rum trodde vi skulle ha en ljus ljus rosa nyans, men när målaren var klar gick den snarare åt det lila hållet. Vid första anblicken var jag inte alls nöjd, men nu när Lovisas rum är möblerat är jag benägen att ändra mig.

På fredag ska vi äntligen flytta in i sovrummet och det mycket tunga klädskåpet ska baxas upp på övervåningen. Tur att man är gravid och har dispens från tunga lyft......

Idag på lunchen var jag i Alingsåsbutiken Balders Hage och införskaffade mitt första, och definitivt inte det sista, Yankee candle. Doftar underbart!
I samma affär fick jag även syn på ett överkast från Gripsholm, ska nog gå dit imorgon igen och glutta lite......




Skåpet som i sinom tid ska placeras i vårt sovrum.
I love it!

Inga kommentarer: