09 januari 2014

Cross Fit

Då har jag börjat utnyttja mitt platinakort på gymmet. Igår klev jag in i Cross Fit-boxen för första gången och jäklar i min lilla låda vad jobbigt det var. Men kul, utmanande och inte minst svettigt!
Idag har jag träningsvärk i lår och axlar och värre lär det bli imorgon efter morgonens pass där det bland annat gällde att lyfta en skivstång till bröstet, göra en knäböj och därefter upp med stången på raka armar. 100 gånger. H U N D RA gånger! (Givetvis inte på raken, utan man fick lägga ner stången emellanåt och sen på´t igen)
Trodde jag skulle dö, men det hjälper faktiskt att stöna och bröla lite. Ha!

Tjusningen med denna träningsformen är att en grupp kan bestå av personer som ligger på olika nivåer träningsmässigt. Idag, till exempel, var det med en tjej på passet som tävlar i Cross Fit.
Alla tränar efter sina egna förutsättningar och det är ju det som är så bra!


För att utnyttja mitt nya kort till max får jag väl börja sola solarium. Och inför beach 2014 får jag väl ge löftet att inte vara den som är blekast på stranden, som så många år förut. :-)

Inga kommentarer: