23 januari 2014

Sjukstuga och straffavgift

I förrgår fick jag hämta Agnes från dagis efter lunch pga feber. I natt trillade Lovisa dit med feber, hosta, och halsont. Så idag har vi tagit det piano på hemmaplan. Fick dock ta en tur till apoteket för bunkring av hostmedicin, febernedsättande, bafucin och en ny febertermometer. Har lyckats "supa bort" vår dyrgrip som tar tempen i örat. Så nu köpte jag en billigare variant som tar tempen i munnen. Eller rumpen om man nu vill. (Fast man bör nog bestämma sig för ETT alternativ...)

Sa till Lovisa att när jag var liten fick jag ta tempen i stjärten varpå Lovisa brister ut i skratt och säger "Det var roligt sagt av dig, mamma!" Jahopp. 

Nu: Egentid i soffan med några avsnitt Cityakuten. 
Imorgon: Repris av sjukstuga


Förresten, det kom en straffavgift med posten idag. I oktober månad hade jag åkt bil inne i Göteborg för 44 kr. Nu blir det att pröjsa 544! För en faktura vi inte ens fått från första början!!! Imorgon är det någon på Transportstyrelsen som får en påringning....

1 kommentar:

Anonym sa...

Hur gick det straffavgiften ?