31 januari 2014

Sjukstuga deluxe

Då kör vi ett race till! Maken ligger däckad med feber igen, denna gången "på riktigt" med temperaturer upp mot 38,5. Så denna gången tycker jag faktiskt synd om honom på riktigt!

Igår kräktes Agnes på dagis och när jag kom och hämtade gick dagisfröken i överdragsbyxor och fleecetröja inomhus då Agnes kräkts ner hela fröken. Pedagogerna borde ju också ha en låda med extraombyten precis som barnen! Haha!

Så idag blir det vård av barn och make, eldning i öppen spis och kakelugn och en tur till droghandeln för inköp av medikamenter.

Igår kväll hann jag med en sväng till gymmet, på schemat stod något som jag tycker är väldigt roligt och utmanande. Marklyft! Eller "deadlift" som det heter på Crossfitspråk. Man ska lyfta en omgång med 7-7-5-5-3-3-1 och hela tiden öka på vikten på stången så man på sista lyftet tar i för kung och fosterland. Jag satte personbästa med ett lyft på 85 kg! Grymt nöjd med det!

Ganska pigg tjej ändå, trots kräkningar. Idag blev det blåbärssoppa till frulle, det sedvanliga vid dessa åkommor

Fast egentligen borde det kallas sockersoppa med smak av blåbär. 5% blåbär och 9,5% tillsatt socker...

Inget dagis för denna donnan idag, även syskon stannar hemma vid magsjuka. Klokt! Kanske hinner vi med lite skidåkning i trädgården i eftermiddag.

Fröknäcke ligger för närvarande på tork i ugnen. Ser rätt gott ut!

1 kommentar:

Anonym sa...

Inget ont som inte har i alla fall lite gott med sig. Krya på er och grattis till lyftet!! Svärmor