12 november 2013

O - som i Ont

- Förra veckan började jag träna med en personlig tränare och efter det har jag kört två styrkepass enligt hans rekommendationer = ont av träningsvärk. 
Att hitta mig bland styrketräningsmaskiner och vikter på gymmet tillhör inte vanligheterna. 

- Lördag-söndag var tjejerna i Sandared så vi hade lite tid för oss själva, jag och N. Medan han var på jobbet på lördag eftermiddag besökte jag Bergakungen och tittade på den nya rullen med Persbrandt; Mig äger ingen. En gripande film om en far och en dotter och alkoholen som håller ett stadigt grepp om pappan. Usch, det gör ont i mig, inte bara för att det stundtals var en ledsam film utan för att dessa scener som spelades upp är verklighet för så många barn. 

- På söndag morgon när vi hade sovmorgon vaknade vi båda tidigt. Go figure! N har ont av att vi har dåliga sängar och jag ska väl erkänna att jag sover lite illa jag med. Så kl 11 hängde vi på låset på SOVA-butiken i Partille och skulle spana på ny säng. Vi gick därifrån 1,5 timma senare efter att ha provlegat fem-sex sängar. Det bidde att vi beställde en ny som kommer innan jul! Sen ska här...sovas!!!!

- Ont om tid för bloggen. Det händer så jäkla mycket annat! 

Bästisar och bundis! Leffe vet att han inte är välkommen hos oss. (Han bits i tårna när vi sover!!)

Smart tjej som ritat en iPad till lillasyrran så hon kan behålla den riktiga en extra stund. (Lägg märke till den grå runda knappen i nederkant samt papperskorgsikonen till vänster!)

Inga kommentarer: