18 november 2013

S - som i Stadsmissionen

Idag var det ledig måndag igen och jag var uppe med tuppen hängde på låset på gymmet och körde ett styrkepass. Bästa sättet att kicka igång såväl dagen som veckan!

På förmiddagen puttrade vi in till stan, parkerade hos svärisarna och tog spårvagnen in till Brunnsparken. Att åka spårvagen; ett litet äventyr i sig för tjejerna. 
Vår mål var att ta oss till Drottninggatan 33 där Göteborgs Stadsmission huserar. Jag läste ett delat inlägg på Facebook häromveckan att de nu tar emot donationer i form av julklappar till barn i familjer som inte själva har råd att köpa julklappar. Där gör Stadsmissionen ett jättejobb genom att "skräddarsy" julklappssäckar till familjer. De efterlyser särskilt julklappar till tonåringar då många lämnar in leksaker för yngre barn. 

Vet att även Gothia Towers har paketinsamling i jultider, så har man möjlighet att inhandla några paket som något barn får glädje av så tycker jag man ska nappa på det! 
Här hemma pratar jag då och då med Lovisa om att det finns familjer som inte har möjlighet att hitta på roliga saker som kostar pengar, köpa leksaker, gå på café eller ens köpa nya kläder. 

Vi siktade in oss på tonårig tjej så det blev två parfymer, en body lotion, en sjal och två armband. 

Fascinerade av NK's julskyltning

"Mamma, ta ett kort på mig!"

Agnes testar soundet på BR Leksaker. 

"Nakenfisar, mamma!"

Klockren porträttering av mina tjejer. En som bryr sig och en som inte gör det.  

"Mamma, dom har slått in hela huset som ett paket!"


Inga kommentarer: