20 november 2013

T - som i The capital of England och Torekov

Nu är det över ett halvår sedan jag och Lovisa var i London och hade kul, och var och varannan vecka är jag inne och kikar på vad det skulle kosta att åka dit. Flygresan kan man få för en billig penning om man är flexibel på datum, hotell också om man har lite is i magen.

Jag är så sugen på att åka till London igen, tröttnar liksom aldrig på den staden. Atmosfären, folket, pulsen, shoppingen, sevärdheterna, pubarna. Att åka dit med Lovisa skulle givetvis vara jättekul, men att åka själv med nån kompis eller med mamma hade ju såklart varit kul det också. (Billigare också då man kan splitta hotellkostnaden, haha!)

På fredag stundar också en resa, den årliga resan med BT-tjejerna (vi som träffades på ett bröllopsforum för 7 år sedan och fortfarande hänger ihop) Förra året var vi i Hunnebostrand och i år styr vi kosan mot en stuga i Torekov, denna gången i två nätter.
Så i helgen blir det vin, sällskapsspel, utflykt till Höganäs och Mölle, strutta omkring i pyjamas, skratt och djupa samtal. Precis en helg i min smak! Ska bli skönt med lite miljöombyte och få tanka lite energi i glada vänners lag.




 

2 kommentarer:

Villa Ell sa...

Jag vill åka till New York!!!
Torekov är allt bra fint.. låter som en härlig helg att se fram emot!!
Jag såg på insta att du var i Ullared... såg andra på fb som ens inte kom in i lördags, köer som ja vet inte vad, köer som slingrade sig tillbaka till motorvägen?!

Kram Sandra

Albinssonskan sa...

Ja, Ullared fick sig ett besök i fredags och det var mycket folk, knappt så man kunde röra sig på vissa avdelningar. Däremot var det inga köer. Pratade precis med en kollega som var där i lördags, de fick cirkulera i 30 min innan de fick en parkering, alla kundvagnar var slut och så fick de stå i kö i 1,5 timmar för att komma in. Galet!!!

New York låter inte helt fel. Borde kanske lägga Londonpengarna för att spara till en resa till NYC istället. :-)

Kram