04 november 2013

M - som i Moster

Attans vad skönt det är med ledigt en dag i veckan! Särskilt när jag förlagt ledigheten till varannan fredag och varannan måndag. Således blir det en fyradagarshelg varannan vecka. 

Ledig måndag=ingen "ångest" på söndag kväll att helgen är slut och att jobbet stundar, tjejerna och jag skrotar runt länge i pyjamas och vi gör sånt som inte hinns med på vardagarna; leka med lera, pyssla eller bara åka till torget och fikar. (Fast idag ringde min klocka redan 06.15, halvtimman senare infann jag mug för ett morgonpass på gymmet. Perfekt start på dagen!)

Ledig fredag=skönt att starta helgen lite tidigare och kunna varva ner, springa ärenden, eller bara ta det lugnt på hemmaplan. Fast i fredags var det allt annat än lugnt då vi stack på fika hos moster Emma i Borås, hälsade på mormor och morfar och till sist ett besök hos Inga-Lill. 


M som i moster - i dubbel bemärkelse! Dels är Emma världens bästa moster till tjejerna. Och i april nån gång får även jag titulera mig moster för då kommer Emmas bebis. Så kul att välkomna en ny familjemedlem! (Har redan börjat scouta runt bland bebiskläderna i diverse affärer...)



1 kommentar:

Erika sa...

Vilka fina jackor på barnen!