17 november 2013

P - som i Pulled pork

Och Pico de gallo. Detta tillsammans med coleslaw, guacamole, grillad majs och tortillabröd resulterade i en väldigt god middag. 

Det var första gången jag provade på pulled pork, en rätt som varit flitigt förekommande på Instagram och andra (o)sociala medier den senaste tiden. 

Vid 10-tiden imorse gned jag in en karréstek i peppar och paprikapulver, la den i en stekgryta tillsammans med lök och vitlök och 5 dl barbecuesås och tog inte ut den förrän kl 18 när gästerna anlänt. 

Det må vara första gången jag gjorde denna überamerikanska rätt men definitivt inte den sista. Two thumbs up, helt enkelt! 
Jag är ingen fena på matlagning direkt men detta lyckades jag bra med, särskilt också eftersom tillbehören tillagades från scratch! 



1 kommentar:

Anonym sa...

Det både låter och ser gott ut!!// svärmor