07 november 2013

N - som i Negativ

Igår hade jag planerat att posta ett inlägg enligt rubriken ovan. Då jag inte vill att den här bloggen ska fokusera på det negativa hade jag i alla fall tänkt att använda inlägget till att "spy ut" allt negativt i ett svep och sen gå vidare.

Så igår skulle jag skriva om:
-Tristessen i vardagen. Det är november, det händer inte mycket. Efter jobbet åker man hem, hämtar barnen, går hem och lagar mat, plockar lite, sätter på en maskin tvätt, nattar barn innan det själv är dags att hamna i bingen. Det är ju inte direkt upplyftande.

-Missnöjet på jobbet just nu. Jag är inne i en period där det inte är kul att gå till jobbet. Så fort jag sätter foten innanför dörren kommer irritationen krypande.

Det enda som håller mig flytande just nu är träningen. Gymmet är min oas där jag tankar energi och får jag inte träna blir jag lätt nedstämd och lättirriterad.


Idag däremot började jag dagen med ett pass på gymmet, med en personlig tränare eftersom jag äntligen fått tillfälle att utnyttja presentkortet jag fick i födelsedagspresent i somras.
Idag är det annat ljud i skällan och gårdagens tankar känns inte längre så jobbiga. Vi har alla skitdagar och för mig blir de extra jobbiga så här års. Tycker nog att november är värsta månaden alla kategorier!

Tristessen i vardagen kommer man nog inte från helt, men jobbsituationen kan jag ju i alla fall påverka....

Inser nu att detta inlägget också kunnat passa under "O - som i Ordbajseri"!

Inga kommentarer: