16 februari 2012

Vattenpalatset

Numera finns ett familjeVIP-kort på Vattenpalatset i familjen Albinssons ägo. I och med att jag och Agnes går på babysim och att Lovisa ska få börja simskola till hösten vore det ren och skär dumhet att inte skaffa ett årskort på badet eftersom de ger 70% rabatt på simkurserna. Vattenpalatset är inget kommunalt badhus så priserna är därför hutlösa. 100 spänn i inträde för vuxen och 60 spänn för en treåring. Hallå eller. (I lilla Sandared där jag kommer från kostar det 10 spänn för barn, om jag inte missminner mig. Men då finns ingen vattenrutschbana, ingen big deal om man är tre år

Så nu ikväll var vi och badade alla fyra. Riktigt mysigt!


Inne i damernas omklädningsrum hittar man denna skylten. Jag struntar blankt i om det skulle komma in en karl medan jag står i bara mässingen och tvålar in mig, det är inget att se ändå. Men tanken slog mig att denna skylt aldrig skulle gå hem i tex USA. Ha! Prydhetens högkvarter.
När jag bodde i USA fanns det en skylt på väggen i damernas omklädningsrum på gymmet som uppmanade: "Modesty appreciated". Herregud.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fortfarande bara 5:- för di minsta ;)

mvh
Petri

Albinssonskan sa...

Fem spänn! Ja, du ser... :-)

Anonym sa...

Ha, här i Trollhättan har vi samma skylt. Nästan. Där står det dessutom på arabiska och ngt annat konstigt språk (läs.jag har ingen aning om vilket)