25 februari 2012

Världens bästa morfar



Det är lite drygt två månader sedan morfar gick bort efter att ha kämpat mot cancern en längre tid. Även om han var väldigt dålig på slutet så är det ändå inte det jag minns främst när jag tänker på morfar utan jag tar med mig alla de fina minnena jag har från barndomen men även minnena från de roliga stunder vi haft i vuxen ålder.

Som barn sov vi över hos mormor och morfar ganska ofta eftersom de bara bodde ett par kilometer bort. Vi åt ostbågar framför TV:n och "gömde ägg" till frukosten. I många år hade mormor och morfar husvagn på Malö i Bohuslän så där var man med ett otal gånger. Det fiskades krabbor, cyklades, åts glass och badades i havet. Vi åkte också ut med båten och dörjade vittling. Att fiska, det var morfar bra på!

När jag var åtta år var jag med mormor och morfar på Rhodos en vecka. Har fortfarande en del klara minnen från den veckan trots att det snart är 25 år sedan.

När jag och Niclas bodde i London kom mormor och morfar över och firade morfars 70-årsdag. Vi var på fotboll och såg Fulham-Liverpool, tog en tur till Windsor och besökte givetvis en del pubbar.

Jag saknar min morfar. Men som vi sagt till Lovisa: Arne har åkt upp till himlen och sitter på ett moln och tittar ner på oss!

3 kommentarer:

Mamma Ann sa...

Underbara bilder på en saknad kär pappa!

★Bauti sa...

Det är precis så man skall minnas sina kära som inte längre finns bland oss.

Emma sa...

Fortfarande ofattbart!! Fina bilder!!