17 februari 2012

Klädbyte x 5

Lovisa är verkligen inne i en klädbytarperiod och byter outfits cirkus fem gånger på en eftermiddag. Det hade inte gjort nåt om det inte vore för att det blir en salig oreda i garderoben och övriga huset eftersom kläderna sprids ut till höger och vänster.

Idag tog jag tjuren vid hornen och gjorde en megaröjning bland hennes kläder så nu hae jag förmanat henne att hålla fin ordning. Får se hur länge det håller...

Förresten; idag har man varit uppe på barrikaderna och strejkat. Föräldrarna på Lovisas förskola har hållt sina barn hemma, en manifestation mot kommunens flathet när det gäller mögelutredningen på förskolan. Så idag var det endast 10 barn, av 83, på förskolan. Bra uppslutning!
Imorgon kommer det en artikel i Göteborgsposten. Håll utkik!

1 kommentar:

Mitt skabbiga chica hus sa...

Å vad roligt att du lämnade en rad hos mig. Det blir så himla mycket roligare då, inte sant?
Nu ska jag kika vidare här.
Kram Mia