03 februari 2012

Lunchslarv

Jag är verkligen urkass på att äta lunch på veckorna. Tycker det blir för tidigt att äta innan hämtning kl 12 och efter att Lovisa kommit hem är det full gas så jag glömmer antingen äta eller så prioriterar jag bort det, dumt nog.

Nu är det förhoppningsvis slut med lunchslarvet. Har hittat några bra recept på mat som är enkel och snabb att förbereda och som kan ätas i farten. Idag hade jag dock tiden så då blev det ugnsstekt lax med potatis, broccoli och morotstzatziki. Får passa på att äta fisk när Herrn i huset inte är hemma.

2 kommentarer:

Pernilla sa...

Har samma problem här. Oftast glömmer jag helt av att ta nån lunch när det bara är jag och minste hemma, och sen blir jag vrålhungrig vid mellistid istället, och sätter i mig nåt onyttigt...

Albinssonskan sa...

Ja fy! Så har det varit så gott som hela hösten. Mackor, mackor, mackor...
:-)