21 februari 2012

Fönstershopping

I helgen var vi i Sandared och innan vi åkte hemåt tog jag och Niclas en promenad till en Loppis & Antikaffär som jag aldrig haft möjlighet att besöka tidigare, trots att de haft öppet ett tag. Det fanns en massa fina saker, men lite för dyrt för att vara loppis och lite för slitet för att vara antikt.

Vi fastnade för en oljelampa som skulle passa perfekt på vår skänk, men när vi kommit hem och Niclas skulle fylla på lampolja läckte den som ett såll. Hade varit ok om vi pröjsat 40 spänn för den. Nu betalade vi 200 kr och då tycker jag att man ska vara garanterad att lampan faktiskt går att använda. Är lite sugen på att gå tillbaka faktiskt och påpeka detta.

Vid väggen till höger om kakelugnen har vi länge haft en tavellist med lite blandat krafs på, som jag tröttnat på. Har varit lite sugen att köpa ett gammalt fönster och hänga upp så jag har hållit utkik på Blocket, men utan att hitta något. Så i lördags fanns det, längst in i lokalen, en mängd gamla fönster i olika storlekar och skick. Hittade en fönsterram utan glas som var helt ok, lagom sliten och i perfekt format. I söndags åkte det upp på väggen och pimpades. Blev rätt nöjd med resultatet. Helst hade jag velat sätta in ett riktigt fönster så man ser rätt igenom men det är ju ett lite större projekt så jag nöjer mig med detta tills vidare!


Kransen har jag tillverkat själv genom ståltråd och några kvistar plastblommor som jag knipsat till i lagom storlek.


3 kommentarer:

Mamma Ann sa...

Det blev ju jättefint!

★Bauti sa...

Bara för det är en 2:handsbutik så skall man inte dra sig för att klaga. Ring butiken och klaga på lampan.

Anonym sa...

Det finns fönsterglas som jag tror passar på torpet.
Sväris