04 juli 2011

Svullna



Vid lunchtid fick jag en påringning från dagis där de sa att Lovisas hand var hemskt svullen och att det blivit värre och värre sen i morse. Jag ringde vårdcentralen och fick en telefontid först 15.30, men så länge orkade jag inte vänta så jag stack från jobbet och hämtade Lovisa som låg och sov så gott när jag kom. Vid halv två var vi nere vid vårdcentralen och fick förklarat för mig att vi skulle få en tid hos akutsköterskan och att det kunde ta sin lilla tid. Det tog hela FYRA........minuter! Sköterskan konstaterade att en läkare nog skulle titta på handen och vi blev hänvisade till nästa mottagning med förklaringen att det nog kunde ta sin lilla tid. Där fick vi vänta dubbelt så länge, nästan TIO minuter. Herregud! ;-)

Doktorn höll i Lovisas hand och frågade vart det kliade mest. -"På ryggen" svarade hon då! Haha!

Diagnos: En allergisk reaktion så vi var på Apoteket (eller Kronans Droghandel som det så korrekt heter) och hämtade Tavegyl och kortisonsalva.

Nu har vi ätit jordgubbar och glass, det är rätt bra medicin det också! Nu ska jag bara komma på nåt bra mot min svullenhet i fötter och händer. Tror det stavas F-Ö-R-L-O-S-S-N-IN-G och dit är det dryga två månader.......giv mig styrka!

2 kommentarer:

Mamma Ann sa...

Lilla gumman, håll ut - det kommer något underbart ut när det är färdigt!!!!

Emma sa...

Stackars lilla sötnos!! Moster skickar en kram och klia henne lite på ryggen från mig:) hihi