26 juli 2011

Bebiskläder


Jag var bara tvungen att ta fram Lovisas bebiskläder i storlek 44 och 50. Hon var ju ganska liten när hon föddes så en del kläder i stl 44 fick inhandlas, Lindex är den enda av de stora butikskedjorna som har den storleken tror jag. Också denna gången får mina gamla bebiskläder komma till användning, röda underbyxor med retromönster i form av elefanter.

Den här graviditeten har verkligen gått i ett nafs. Förra gången var man förberedd på ett helt annat sätt, vid den här tiden förra gången var vaggan och vagnen bäddad. Babyskyddet och BB-väskan låg i bagaget på bilen, just in case. Alla bebiskläder låg prydligt ihopvikta i skötbordets hylla. Vid ett tillfälle frågade jag Niclas: "Vill du vara med och vika bebiskläderna en gång till?". Hans svar: "Eh, nej tack". Haha!

2 kommentarer:

Mamma Ann sa...

Har en liten känsla av att man kanske ska köpa nå't ljusblått......för övrigt har din storebror haft ovan nämnda byxor med elefanter också....

Anonym sa...

Åh, vad jag känner igen mig. När vi åkte in till BB, som dessutom var planerat, hade vi inte ens bäddat spjälsängen. Det fick Jens fixa tills vi kom hem. :-)

Kram Carina