29 maj 2013

Häng med syrran och bal

Tog en spontantur till Borås efter dagishämtning idag. Parkerade hos syrran och sen tog vi en promenad till Stadsparken där det var en salig röra av chiffong, smokingar, paljetter, volanger och kameror som fyrades av till höger och vänster; alltså studentbal för årets avgångselever från Bäckängsgymnasiet. Vår lillkusin Anna var jättefin; tjusig klänning och elegant håruppsättning. Coolast var nog tjejen med 1800-talsstass med kjol i spets, krinolin och tidsenliga mamelucker under. Djärvt! 

Men var upphaussat det är med studentbal nuförtiden. Back in the days när jag var på bal var det ingen stor skara som tittade på vår entré. Nu skall eleverna gå flera hundra meter längs med en gata som är kantad av hundratals åskådare. Och den ena transporten är vräkigare än den andra... Modet är ju lite annat också; stilrenare! 



2 kommentarer:

Villa Ell sa...

Ojojojoj jag minns min bal, å sååå snygg jag va, då iaf hahah!!!!
Jag idag är dom allt riktigt fina!
Vi var på Marstrand på våran bal!!!
Jag hade en marinblå klänning (silkesaktig) med röda gerbera i håret!!!

Kram

Browneyedgirl sa...

Får mig att minnas min bal =)
Idag fnissar jag åt fotot men då kände man sig så fin.
Super fina bilder. Kram och ha en fin dag....