14 maj 2013

Radio. Igen

Varje morgon när jag sitter i bilen till jobbet hålls en tävling i Mix Megapol som går ut på att man får ringa in och svara på tre frågor. Det gäller att ha fler rätt än sin motståndare, men man tävlar i helt olika kategorier. Varje morgon brukar jag nåla de flesta frågor och suckar för mig själv "Kunde han inte det?!"

Idag var jag ju bara tvungen att ringa in själv. Samtidigt som signalerna går fram ångrar jag mig, men jag lägger ändå inte på. Min motståndare svarar rätt på två frågor så det gällde att nåla alla tre för att vinna. Och mycket riktigt, det gjorde jag.

Ibland brukar det vara riktigt fina priser, tex övernattning på Clarion Hotel Post, brunch på Incontro, nån gång har det till och med varit en natt på Vann Spa. Tänkte ju att har jag tur så vinner jag en övernattning vilket skulle passa fint till helgen då vi är barnlediga och firar sexårig bröllopsdag.

Vad jag vann? Presentkort på 500 kr på Triumfglass. Så nu vet ni var ni hittar oss i helgen. I Sävedalen slickandes på varsin glass. ;-)

Skämt åsido, det blir restaurang på lördagkvällen. Övernattning får vi ta en annan gång, priserna är så upptrissade i och med Göteborgsvarvet. Känns liksom inte försvarbart att pynta 2000 spänn för en hotellnatt...

1 kommentar:

★Bauti sa...

Du är livsfarlig att möta i en sådan tävling.
Snart dags för spöa Spolander tycker jag.