10 maj 2013

2013 års vitsippefotografering

Idag fick jag äntligen tummen ur och tog med mig tjejerna ner till en gräsplätt nere vid Aspen som vid den här tiden på året fullkomligt svämmar över av vitsippor. En plats som jag "hittade" när jag var mammaledig med Lovisa 2009. Då parkerade jag henne på en filt och knäppte av hundratals bilder och efter det har det blivit lite av en tradition att fota där. Och såklart iklädda de klassiska "pippitröjorna".

Det var verkligen i grevens tid vi åkte dit eftersom många vitsippor redan blommat över.

Kan ju uttrycka det så här: Jag beundrar verkligen de fotografer som fotar barn. Mitt tålamod började tryta redan efter de första tio klicken. Agnes är inte lika fotovan som sin storasyster, som flinar upp sig så fort hon ser en kamera. Agnes är desto mer svårflörtad, men det gäller ju inte bara fotografering utan andra saker också!

Ok, lite bilder då....

2009
2009

2010 - varför skulle hon ha mössa på sig? 
Jo, systrarna är nog ganska lika ändå....

2011 - snacka om posing!

2011

En av bilderna som de lyckades se glada ut båda två

Annars var detta foto ett signum över förra årets fotografering...
Och så till årets bilder!



Man kan säga att Lovisa "work the camera"!!

Agnes sprang mest omkring....

...men några bilder lyckades jag knäppa medan hon satt still!



Lovisa är alltid redo för att vara med på bild. Agnes - not so much!





4 kommentarer:

Villa Ell sa...

Härliga bilder.... Men dom "mindre bra" ja då
Menar jag när båda inte tittar in i kameran är också charmiga!

Ha en härlig lördag
Kram

Josefin sa...

Helt UNDERBARA foton!!! Men inte så konstigt då dina tjejer är ljuvligt söta. Vad kör du med för kamera? Objektiv? Kram på dej!!

Maria Karlsson sa...

Vilka härliga kort och du har verkligen en liten poser och en mer natural poser. Ha ha så himla söta och jag saknar vitsippor så som ett vårtecken. Undrar om man kan plantera de i England nästa år. He he

Albinssonskan sa...

Josefin: Vi har en Sony systemkamera, så långt vet jag, Hahah! Och att det objektivet jag använt är ett 500m. Det är NIclas som är kameraproffset i vår familj. Jag bara trycker på kameran och fotar i autoläge. :-)

Maria: Du får ta med några rötter och se om de tar sig! :-)