01 juni 2013

Karusell, glass och Bamsekramar

Idag tog jag och tjejerna en cykeltur till torget där det var high life med lotteristånd, tivoli, langosbodar och diverse andra jippon. Barnen fick åka karusell och Agnes kiknade av skratt. Jag stod vid sidan om och blev alldeles varm i bröstet av att se lyckan i tjejernas ögon. Agnes träffade på sin vapendragare Emma som går på samma avdelning på dagis och de fann en fontän som de plaskade i så de blev alldeles genomvåta på magen. Men det torkade snabbt, det bjöds ju på högsommarvärme!

Att cykla ner (ca 1,5 km) gick över förväntan. Agnes satt ju såklart bakom mig men Lovisa trampade på som bara den. Och inte en enda gång knorrade eller gnällde hon över att det var jobbigt. Hon var mest stolt över att hon faktiskt kan cykla utan stödhjul. Min lilla tjej börjar bli stor.

När Bamse uppenbarade sig var ju tjejerna tvungna att stjäla en kram

Tummen upp för glassen!




Lovisa fick rida på en liten ponny som hette Tösen. Det var den mest torftiga ponnyridning jag varit med om. De red 30 meter, rundade en lyktstolpe och sen var ridturen slut. Skrattretande.
Sen när hon och Emmas storasyster Natalie skulle åka kaffekoppen tog den karusellen aldrig slut, de snurrade och snurrade i all evighet. En stackars kille i en annan kaffekopp var alldeles grön i ansiktet och varje gång en kopp passerade "karusellföraren" snurrade han på ännu mer. Snacka om att inte kunna läsa situationen. Och apropå läsa; tjejen som var ansvarig för barnkarusellen stod och stirrbligade ner i sin mobil medan karusellen åkte. Detta medan två killar ställde sig upp mitt under åkturen och gick omkring på karusellen. Kändes verkligen om de lyckats mer rekryteringen för tivolibiten. Haha!!



Lovisa och hennes polare Emma busar vid fontänen!




Inga kommentarer: