02 maj 2013

Vad är det med folk?

För ett tag sen lade jag ut en annons på Blocket. Det är dags att vår Bugaboo Cameleon får en ny ägare! Vagnen är ju som bekant inhandlad i USA och modellen är inte den nyaste varianten så därför är priset lite lägre. Däremot är det inga defekter och ligg-, och sittdel är i fint skick och myggnät, regnskydd samt adapter till babyskydd medföljer.

Spekulant 1: Den första som hör av sig meddelar att hon vill köpa vagnen. Dock bor hon i Småland men hennes man ska upp till Göteborg med jobbet efter 10 dagar. Vi mailar lite fram och tillbaka och hon verkar jätteintresserad och skriver flera gånger att hon vill köpa vagnen. Snäll som jag är "håller" jag vagnen åt henne och meddelar fyra-fem intressenter att vagnen är tingad. Kommer överens om tid och plats för att möta upp mannen när han är i Göteborg. Samma morgon får jag ett sms om att hennes man inte kommer, då hela familjen ligger magsjuk så hon säger att jag kan sälja vagnen till någon annan.

Spekulant 2: Jag mailar tjejen som stod näst på tur, men hon har redan hunnit köpa en ny vagn under dessa tio dagar som vagnen varit reserverad.

Spekulant 3: Kommer överens med en tjej innan jag åker till London att hon ska komma och kolla på vagnen när jag är hemma från London igen. Hon skriver att hon vill köpa vagnen. Samma morgon hon ska komma meddelar hon att hon är förkyld och inte kan komma och att jag kan sälja vagnen om någon annan är intresserad. Hon lovar höra av sig när hon är frisk igen.

Spekulant 4: Mailar frasen "skicka fler bilder". Inget hej, inget mvh, bara dessa orden. Trevligt värre.

Spekulant 5: Skriver att hon köper vagnen för 2500 kr. Jag svarar att den är hennes för 2500 om hon kommer och hämtar den som idag. Då skriver hon att hon bor i Jämtland och att vagnen måste skickas. Jag kollar upp vad det skulle kosta att skicka vagnen och det landar på mellan 500-700 kr. Spekulanten mailar "frakten ingår i priset, va?" Herregud.

Nu har jag uppdaterat annonsen med fler bilder och information som att inga delar säljs separat och att vagnen helst hämtas på plats.

Verkar ju lättare att kränga bilar än begagnade barnvagnar....




1 kommentar:

Anonym sa...

Folk har tydligen inga ursnälla svågrar som konkar med sig barnvagnar från andra sidan Atlanten (där han dessutom fick köra bil ett par timmar för att hämta vagnen)...