06 maj 2013

Vårfint i lekstugan

Ledig dag idag. Igen! Och vilket härligt väder det har bjudits på. Niclas, som också var ledig, har fixat med Agnes anti-trilla-ur-sängen-skydd. Det är färdigmålat och ska bara monteras. Och det lär ju fylla sin funktion. Imorse vid femsnåret hörde jag hur Agnes gnydde till och därefter hördes en duns. Och därefter ett vrål. Trots att jag bullat upp med kuddar under madrassen. Kom in i rummet och möttes av en rätt komisk syn. Ni vet ett sånt läge där man inte får skratta men ändå inte kan låta bli. Hon hade ramlat rätt ner i docksängen och låg och sprattlade med benen och rumpan i vädret! Stackarn! Hon somnade om rätt snabbt dock och srände till med sovmorgon till 8.30. Då hämtade jag henne för hon gick inte ur sängen själv. ..

Medan Niclas snickrade städade jag och tjejerna lekstugan som nu är vårfin och alla saker står på plats.
Efter lunch tog jag fram symaskinen, aka "helvetesmaskinen". Men denna gången höll den sig i schack så inga svordomsharanger hoppade ur min mun.
Resultatet blev en sängkappa och en kudde. Eftersom symaskinen inte krånglade kan jag tänka mig att sy fler kuddar och kanske nya gardiner till köket. Kanske.









Inga kommentarer: