29 mars 2013

Till fjälls?

Vi studsade väl inte direkt upp ur sängen imorse när det stod storstädning på agendan. Men vi tog varsin våning och min lott föll på övervåningen. Så det har sorterats leksaker i tjejernas rum, dammats, dammsugits, våttorkats, vikits tvätt.

Latmasken på nedervåningen hojtade när jag var i mitt esse på övervåningen att "nä, nu skiter vi i detta och åker och firar påsk". Nä nä nä!

Nu är vi i alla fall på väg och när jag tittar ut genom bilfönstret undrar jag om vi inte är i Värmland på väg till fjällen. En massa snö!

Förra året toksnöade det på långfredagen och vi blev insnöade och missade därmed den årliga trippen till downtown Tidaholm där det på påskafton cruisas med raggarbilar. Alltså orgie i skinnvästar, plyschtärningar och Eddie Meduza-dunka-dunka. Flådigt minsann!

Snart: krama och pussa på tjejerna!

Inga kommentarer: