23 september 2012

Skogstur

Idag tog vi vårt pick och pack och drog till skogs!

Niclas tog Agnes i bärsele på ryggen, jag hade picknicken i ryggan och Lovisa hade en massa spring i benen. Och då är ju skogen ett perfekt ställe att vara på.
Vi åkte upp mot Härsjön och gick ett par hundra meter upp i skogen till ett litet tjärn där två grabbar stod och fiskade. Därefter steg vi upp för en väldigt brant backe och uppe på toppen konstaterade jag att kondition verkligen är en färskvara...

Rätt så snart ville Lovisa fika så vi bredde ut den medhavda picknickfilten på en sten så vi kunde sitta och dingla med benen. Niclas som inte har ro att sitta ner (precis som sin far) stövlade iväg och hittade några stackars trattkantareller. Som blev fler. Och fler. Och fler. Helt plötsligt hade vi dryga kilot och vi såg varma mackor med svampstuvning framför oss.

När vi kom hem igen hade jag djävelusisk huvudvärk och tog en tupplur tillsammans med Agnes. Niclas var tyvärr tvungen att åka till jobbet. Usch vad jag avskyr när han måste åka in till jobbet på helgen! Det känns som vi har så lite tid tillsammans alla fyra ändå och så går värdefulla helgtimmar till att jobba. Skit om du frågar mig... Och han har inte kommit hem ännu.

Något annat som var skit var att Elfsborg bara lyckades plocka en pinne från Giffarna Sundsvall på hemmaplan. Nu är det baske mej jämnt däruppe i toppen!

Nu blir det Beckfilm, en som jag faktiskt inte har sett. Kors i taket!

Och så några bilder:

Dagens skörd

Rosa tjejerna


Långt därborta skymtar Niclas och Lovisa

Agnes somnade som en stock

Lovisa fick lära sig att flugsvampen är giftig och efter det pekade hon ut varenda flugsvamp hon såg

"Nu vill jag inte vara med på fler kort, mamma!"



3 kommentarer:

Pernilla sa...

Mysigt! Kvalitetstid! Har varit för dåligt med det på sistone här - på tok för mycket att stå i. Längtar tills vi är klara med minstebrors rum, då ska vi ta projektpaus och förhoppningsvis blir det mer tid för utflykter :-).

Anonym sa...

Gillar inte heller att jobba på helger, tur att dom är lätträknade på sista året. Men som sagt, det känns röv att sätta sig i bilen och dra mitt i söndagslunken.

Får försöka gottgöra på något sätt. Men vi fick ju en bra dag i skogen.

Pöss nic

Anonym sa...

Nedersta Lovisabilden är Niclas upp i dagen likt!