01 september 2012

Barnfritt hemmafix

Igår stuvades tjejerna in i farmor och farfars bil och styrde kosan mot torpet. Jag och Niclas åkte i ilfart till Beijer och Colorama och inhandlade panel, bets och listfärg. (Och så botaniserade jag bland alla tusen miljarder fina tapeter!!)

Så igår kväll smällde Niclas upp panel på vardagsrumsväggen där skänken står. Eftersom skänken är vit har den liksom försvunnit mot den vita väggen vilket jag gått och småstört mig på ett tag. Så igår tog vi tjuren vid hornen och åtgärdade detta lilla irritationsmoment. :-)

Medan Niclas kapade, spikade och sprang in och ut satte jag igång att måla dörrfoder och golvlister i kök och matrum. Också ett störningsmoment varje gång man satt sig till bords och sett det solkiga och avskavda träet.

Nu när vi börjar bli klara har jag fått mersmak och en massa nya idéer för vad jag vill ha gjort här hemma. Ny tapet i vardagsrum och kök, ny färg i matrum...osv. Men det får vänta ett slag, vi har en källare att fixa i ordning först! (och apropå källare så kommer grävarkillarna, som Lovisa kallar dem, och gräver igen dräneringshålen på måndag!!)

Enligt rapporter från torpet går det hur bra som helst för mamma-, och pappagrisen Agnes. Tyvärr har hon kräkts men är nu vid god vigör! Typiskt, förra gången hon var med farmor och farfar på torpet hade hon feber...

Före

Panelen på plats som påminner lite om en fjällstuga i Sälenfjällen

Färdigbetsat! Blev exakt den kulören jag föreställt mig.

Tadaa!!! Det färdiga resultatet och vi är så nöjda!

Inga kommentarer: