21 september 2012

Fredag kväll

Har äntligen landat i soffan efter ett fasligt flängande runt i huset i eftermiddags.
Först storhandling på Kvantum, hem och startar ett bullbak (varför gjorde jag det? Det tar ju sån tiiid!!) för att till sist börja med middagen; svamprisotto med baconlindade kycklingfiléer fyllda med soltorkade tomater.
I receptet till risotton skulle det vara vitt vin och jag visste att det fanns en flarra i vinstället. När jag tog ur den såg jag att det var samma vin som vi serverade på vårt bröllop. 2007. Jag är ingen vinkännare men tänkte ändå att ett vitt vin inte ska ligga sååå länge. Hällde upp vinet i ett glas och det hade samma kulör som urin och luktade surt. Smaken ska vi inte tala om. Fräscht. Det fick bli risotto på endast buljong. Men nog så gott ändå!

Och så några bilder från dagen:

När jag lagade mat ville jag inte jaga Agnes runt halva huset så jag öppnade lådan med burkar. Ett smart drag!

1 kommentar:

Moster Emma sa...

Va söt hon är:))