04 september 2012

För ett år sedan hade jag ont

Imorgon fyller vår lilla tjej 1 år. Var tvungen att gå tillbaka och kika i gamla inlägg för att fräscha upp minnet av vad som hände för ett år sedan. Av någon underlig anledning längtar jag tillbaka lite till förlossningen, minus smärtan då. Förväntningarna, ovissheten, spänningen, glädjen och till slut lugnet att allt är över och att vi välkomnat en ny liten individ till familjen.

Del 1 kan du läsa här och del 2 kan du läsa här.

Till helgen är det stora kalashelgen här. På lördag har Lovisa bjudit in sina kompisar till barnkalas och jag är i full färd att förbereda. Det är Lovisas första kalas så vi är ju lite rookiesar inom det området.
På söndag kommer släkten och grattar båda tjejerna så vi har lite att göra i veckan och helgen.



Jag minns att jag tyckte Agnes var en bautabebis, med tanke på att Lovisa var rätt liten som nyfödd. Men nu förstås, när jag tittar tillbaka, tycker jag att hon är pytteliten. Förresten, är det när de fyller 1 år som de inte är en bebis längre? (Fast de kommer ju alltid vara mina bebisar!)

Inga kommentarer: